- Szczegóły
- Odsłon: 1183
Deklaracja Dostępności
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zelowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.mgops.zelow.pl
Data publikacji strony internetowej: 01.2008
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 14.03.2024
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono dnia: 14.05.2024
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 14.05.2024
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Treści lub funkcje niedostępne:
- Niektóre zdjęcia i grafiki występujące na stronie nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
- Linki występujące na stronie nie posiadają wyróżniających je nazw.
- Na stronie występuje zaburzona hierarchia nagłówków.
- Niektóre dokumenty są w umieszczone na stronie w formie skanu.
- Na stronie występują błędy typu "Nie znaleziono żądanej strony".
- Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Agnieszka Mielczarek adres e-mail:
Informacja zwrotna
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków:
Dojście do budynku prowadzi od ul. Piotrkowskiej 12 w Zelowie. Nawierzchnia do wejścia głównego jest utwardzona, równa, bez kontu nachylenia. Przed wejściem do budynku znajdują się trzy stopniowe schody. Wejście nie jest zabezpieczone bramką. Budynek wyposażony jest w podjazd dla osób z niepełnosprawnościami oraz dla osób poruszających się z pomocą wózka inwalidzkiego. Podjazd wyposażony jest w poręcz. Główne wejście znajduje się w ścianie frontowej budynku i jest wyposażone w drzwi zabudowane, przejście dostępne dla osób poruszających się z pomocą wózka inwalidzkiego. Szerokość przejścia wynosi powyżej 90cm, w przejściu nie ma progów. Na wprost wejścia do budynku umieszczona jest na ścianie budynku tablica informacyjna. Podjazd znajduje się od strony parkingu. Dla osób poruszających się z pomocą wózka inwalidzkiego, w budynku ośrodka dostępny jest pokój nr. dwa, trzy i pięć (pokoje pracowników świadczeń rodzinnych) oraz pokój jeden (dział księgowości). z wydzielonym od strony korytarza punktem kasowym. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku, Drzwi do toalety nie są wyposażone w samozamykacz.
Dostosowanie korytarzy:
Korytarze na parterze i piętrze są szerokie umożliwiające wyminięcie się dwóch osób. Wejścia do pokoi oznakowane są tabliczkami.
Dostosowanie schodów:
Klatka schodowa prowadząca na I piętro w budynku posiada schody z prostymi stopniami. Schody wyposażone są w metalową poręcz.
Dostosowanie wind:
W budynku nie ma windy, co uniemożliwia poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich. Jest możliwość wjazdu na teren Ośrodka na wózku. W przypadku braku możliwości poruszania się, dodatkowo obsługa interesantów odbywa się na parterze budynku. Komunikacja bezpośrednia z pracownikiem ośrodka odbywa się po uprzednim kontakcie telefonicznym lub po przywołaniu pracownika.
Dostępność pochylni:
Istnieje możliwość skorzystania z pochylni dla osób poruszających się z pomocą wózka inwalidzkiego przy wejściu do budynku.
Dostępność platform:
W budynku nie ma dostępnych platform.
Dostępność informacji głosowych:
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braille'a, nie ma również druku (napisów) powiększonego dla osób niewidomych i słabosłyszących. Wewnątrz budynku brak oznaczenia kontrastowego.
Dostępność pętli indukcyjnych:
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów:
Przed budynkiem znajduje się parking bez wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnościami.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń mogą wejść interesanci z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego:
Na terenie ośrodka nie ma możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego.
- Szczegóły
- Odsłon: 1061
- Szczegóły
- Odsłon: 5879
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE przekazujemy Państwu ogólne informacje dotyczące procesów przetwarzania danych osobowych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zelowie.
Kto jest Administratorem danych osobowych?
Administratorem danych osobowych jest Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zelowie (dalej jako „Administrator” lub „M-GOPS”). Dane kontaktowe Administratora:
- adres: ul. Piotrkowska 12, 97-425 Zelów
- telefon: (44) 634 10 28
- e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Czy Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych?
Tak. Zadania Inspektora Ochrony Danych realizuje Pani Aleksandra Stańczyk, z którą można się skontaktować za pomocą poczty elektronicznej:
Na jakich podstawach prawnych przetwarzamy dane osobowe klientów, świadczeniobiorców oraz członków ich rodzin?
W ramach wykonywania ustawowych obowiązków Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO oraz w przypadku danych szczególnej kategorii art. 9 ust. 2 lit. g) RODO w ściśle określonych celach oraz zakresie, na podstawie konkretnych przepisów prawa, w tym ustawy o pomocy społecznej, świadczeniach rodzinnych, pomocy państwa w wychowaniu dzieci, pomocy osobom uprawionym do alimentów, wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie i innych. Ponadto w niektórych przypadkach podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda, tj. art. 6 ust. 1 lit. a) RODO lub w przypadku danych szczególnej kategorii art. 9 ust. 2 lit. a) RODO.
Na jakich podstawach prawnych przetwarzamy dane pracowników Administratora?
W ramach wykonywania ustawowych obowiązków Administrator przetwarza dane osobowe pracowników na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO oraz w przypadku danych szczególnej kategorii art. 9 ust. 2 lit. b) RODO. Przetwarzanie wiąże się zatem z nawiązaniem i wykonywaniem umowy o pracę, na podstawie przepisów szczególnych, regulujących zakres danych jakie w ramach stosunku pracy M-GOPS – jako pracodawca – musi przetwarzać w celu wypełnienia obowiązków prawnych. Przepisy te znajdują się przede wszystkim w przepisach ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
Na jakich podstawach prawnych przetwarzamy dane kontrahentów Administratora?
M-GOPS przetwarza dane osobowe kontrahentów bądź ich reprezentantów, którzy współpracują z Administratorem na podstawie najróżniejszych umów cywilnych. Podstawą pozyskania i przetwarzania przez M-GOPS danych osobowych kontrahentów – osób fizycznych jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, w przypadku osób prawnych reprezentowanych przez pełnomocników i reprezentantów podstawą przetwarzania danych reprezentantów będzie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO. Dane te są przetwarzane przez Administratora na potrzebę realizacji umowy, ale również po zakończeniu okresu współpracy, ponieważ szereg przepisów szczególnych takich jak ustawa o rachunkowości i ustawy podatkowe zobowiązują Administratora do przetwarzania tych danych również po wygaśnięciu stosunku prawnego wynikającego z umowy.
W jakim celu Administrator przetwarza dane osobowe?
Celem przetwarzania przez M-GOPS jest realizacja zadań wynikająca z powszechnie obowiązujących przepisów prawa realizowanych przez Administratora. Jest to przede wszystkim realizacja zadań związanych z pomocą społeczną i świadczeniami rodzinnymi, wychowawczymi i opiekuńczymi. Ponadto celem przetwarzania przez Administratora danych osobowych pracowników jest prawidłowa realizacja umów o pracę a w przypadku danych osobowych kontrahentów prawidłowa realizacja i rozliczenie umowy.
Kiedy istnieje obowiązek podania danych?
W przypadku wyrażenia zgody, podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe. Należy zaznaczyć, że wycofanie zgody nie wpływa na prawo przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W przypadku umów, podanie danych może okazać się konieczne dla zawarcia umowy. Jeśli jednak podanie danych wynika z przepisów prawa, to jest ono obligatoryjne, a niepodanie danych może wiązać się z konsekwencjami takimi jak np. brak możliwości przyznania świadczenia lub udzielenia pomocy, brak możliwości zatrudnienia, brak możliwości wydania decyzji itd
Komu będziemy udostępniać przedmiotowe dane?
M-GOPS udostępni dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisu prawa. Należy podkreślić, że Administrator może też powierzać przetwarzanie danych osobowych określonej grupie podwykonawców, świadczących usługi wspomagające w zakresie infrastruktury technicznej (systemy informatyczne lokalne i w chmurze obliczeniowej), usług pocztowych (kanał tradycyjny - papierowy i hosting poczty elektronicznej), bankowości elektronicznej i in. Administrator nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych, chyba że pozyska na to odpowiednią zgodę. Dane osobowe nie będą podlegać profilowaniu ani zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
Jak długo Administrator przetwarza dane osobowe?
W zależności od podstawy prawnej przetwarzania, dane osobowe mogą być przetwarzane do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych lub do czasu, aż ustanie okres zobowiązujący Administratora do przechowywania danych w związku z odpowiednim przepisem prawa.
Jakie prawa przysługują osobom, których dane osobowe są przetwarzane?
Każdemu przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych i otrzymania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu; sprostowania nieprawidłowych danych; żądania usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) w przypadku wystąpienia okoliczności przewidzianych w art. 17 RODO; żądania ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w przypadkach wskazanych w art. 21 RODO; przenoszenia dostarczonych danych, przetwarzanych w sposób zautomatyzowany na zasadach przewidzianych w art. 20 RODO. Aby skorzystać z przysługujących praw należy skontaktować się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych. Ponadto każdemu, kto uważa, że jego dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (PUODO, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Szczegóły
- Odsłon: 4621
Wykaz rejonów
prowadzonych przez pracowników socjalnych
Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zelowie
Lp. |
Imię i nazwisko pracownika socjalnego |
Wieś |
Miasto |
1. |
Joanna Szafran |
Bominy, Bujny Szlach. Bujny Księże, Kol. Grabostów, Grabostów, Kol. Ostoja, Ostoja, Marszywiec |
Chrapkiewicza, Witolda Pileckiego |
2 |
Renata Mik |
Chajczyny, Jawor, Kurów, Kurówek, Wygiełzów |
Chrobrego, Cmentarna, Górna, K. Wielkiego, Królewska, Mieszka I, Podleśna, Poprzeczna, Pabianicka, Północna, Wł. Łokietka, Św. Anny, pl. J. Dąbrowskiego 4,17, Kopernika, Kątna |
3 |
Agnieszka Rosiak |
Faustynów, Pożdżenice, Przecznia, Pszczółki |
Mickiewicza, Oś. Płocka, Płocka, Prosta |
4 |
Maria Holak |
Mauryców, Podlesie, Wypychów, Zelówek |
Bukowa, Herbertowska, Komeńskiego, Lubelska, Kościuszki, Szkolna 6,8,10, Grzybowa |
5 | Monika Kałkowska |
Janów, Pukawica, Sobki, Tosin, Sromutka, Krześlów, Walewice, Wola Pszczółeczka |
Dzielna, Jana Pawła II, Kilińskiego, Krótka, Leśna, Leśniczówka, Przejazd, Skłodowskiej Curie, Sosnowa, Wolności, Wschodnia, Wrzosowa, Zofii, Ogrodowa |
6 |
Pracownicy Socjalni |
Bocianicha, Ignaców, Kol. Pożdżenice, Łęki, Nowa Wola, Zalesie |
Cegielniana, Ceramiczna, Żeromskiego, Szkolna 5,7,12, pl. J. Dąbrowskiego 5,6,7,8,9, Słowackiego |
7 |
Agnieszka Brzozowska |
Kol. Łobudzice, Łobudzice, Grębociny |
Piotrkowska, Harcerska, Południowa, Sportowa, Boczna, Poznańska, Zachodnia, Szkolna 1b, 5a, Stanka, pl. J. Dąbrowskiego od nr 13 do nr 10 |
8 |
Marta Zagrodzińska |
Dąbrowa, Jamborek, Kol. Kociszew, Kociszew, Kol. Karczmy, Karczmy, Kuźnica, Pawłowa, Zabłoty, Zagłówki |
Bujnowska, Leśne Działy, Łąkowa, Nowy Rynek, Sienkiewicza, Wąska, Wesoła, Złota, Polna, Sikorskiego, Wysockiego |